«Чесати там, де свербить»: як ми створили месенджер для передачі важких файлів

23.09.2016

«Чесати там, де свербить»: як ми створили месенджер для передачі важких файлів

Найбільше шансів на життя мають ідеї для сервісів, які полегшують життя користувачів та вирішують конкретну проблему. Якщо з цією проблемою майже щоденно стикаються і самі засновники стартапу, це допомагає їм краще зрозуміти потреби користувачів. Нерідко з простого на перший погляд рішення народжуються революційні продукти, які докорінно змінюють користувацьку поведінку. Цим керувались резиденти телеком-акселератору ВДНГ-TECh за підтримки Київстар, команда Pibox, які створили продукт, який би вирішував їх власні проблеми. Про те, як і навіщо створювати ще один месенджер, розповів CMO стартапу Руслан Назаренко.

Pibox –  це надпотужний мессенджер та хмарне сховище в одному додатку, за допомогою якого можна передати великі файли без втрати якості. Тобто, ви можете надіслати друзям  навіть 1 ТБ відео у високій якості, і вони отримають його саме у такій якості.

 

 

Наші користувачі  –  це молоді, доволі активні люди. Тобто, це та молодь, яка без зайвих питань може і з парашутом стрибнути, і раптово зібрати речі та рушити в похід на декілька днів. Це ті самі люди, які оточують нас. Вони працюють в IT, фінансах, рекламі, праві, або мають власний локальний бізнес. Вони можуть багато подорожувати, збиратись щоп’ятниці в барах, а наступного ранку проводити нараду на 30 чоловік. Вони небайдужі до техніки, тому, скоріш за все, мають останні моделі телефонів та action камеру на кшталт GoPro.

Ми намагаємось спілкуватись особисто хоча  б з частиною наших користувачів. Це корисно з огляду на те, що ми постійно шукаємо шляхи до вдосконалення нашого продукту. Так, наприклад, один з активних користувачів Pibox – молодий успішний фотограф, який проводить зйомки для Vogue. Наш месенджер для нього – це інструмент для спілкування з власними клієнтами: він швидко відвантажує замовнику відзнятий матеріал і, так само швидко, отримує зворотній зв'язок. Ми прагнемо, щоб такі люди забули про постійну потребу копіювати посилання на хмарні сховища для того, щоб надіслати комусь важкий файл, або ж переключатись з одного додатку на інший. До того ж, нові технології диктують нові умови гри: контент, який створюють ваші пристрої, буде ставати дедалі якіснішим та «важчим». Останній Keynote від Apple та можливості нового iPhone тільки підтверджують цю тезу.

 

 

Як виникла ідея створення Pibox? Ми почали «чесати там, де свербить». Я маю на увазі, що  ми, кожен по-своєму, зіштовхнулись з питанням: «Як передати купу файлів, та не втратити  якість?». Ваня, наприклад, не міг передати фотографії з дзеркальної камери. Паша – відео з GoPro. Мені набридло відправляти по 10 фотографій щоразу, коли треба скинути близько 200. Запустили одну версію Pibox –  зібрали feedback –  запустили ще одну. Так все й почалось.

Сьогодні в нашій команді 9 чоловік. Ми закриваємо усі потреби бізнесу: дизайн, розробка, Q&A, маркетинг та продажі. Коли шукаємо нових людей, дивимось в очі і розуміємо, що от саме ця людина нещодавно намагалась вирішити таку ж проблему, з якою стикаються наші користувачі. Це добрий знак. Це – наша людина, оскільки вона розуміє, що наявні на ринку месенджери не можуть повноцінно передати те, що можуть зараз зробити мобільні пристрої, і з цим треба щось робити.

 

 

В кожного члена команди різний досвід. Наприклад, я свій перший "стартап", який був пов’язаний з екстремальними видами спорту та відпочинком, продав у 18. Ваня розривав своєю музикою зали в США, а потім також намагався створити власний проект. І подібні історії є майже в кожного з команди проекту. Ми всі пройшли через створення власної справи, та знаємо, де можна зіпнутись і впасти. Мабуть, це найкраща команда, в якій мені довелось працювати.

Що нам дала робота з менторами телеком-акселератору за підтримки Київстар? Нереальну кількість відгуків, круту експертизу та можливість структурувати кашу в голові. Це дійсно круто, тому що до цього моменту ти був наче в тумані, а зараз все ясно як ніколи. Надалі плануємо запустити з Київстар пілотний проект і, якщо він буде успішним,  запустити в мережу материнської компанії.