Купити плаття як у ведучої новин: помічник у виборі одягу Shop Assistant

08.08.2017

Купити плаття як у ведучої новин: помічник у виборі одягу Shop Assistant

Юліана Немиська, СЕО та засновник програми для підбору одягу з телепередач Shop Assistant, ділиться спогадами про історію створення ідеального стартапу для любителів красивих речей.

Перший проект, над яким працювала Юліанна - це сервіс управління гардеробом. Подібних проектів багато, але жоден з них не став дійсно популярним. Спочатку дівчина вважала, що проблема таких сервісів - це погано спроектований інтерфейс, але після тривалої роботи над архітектурою додатку, стало зрозуміло, що проблема скоріше не в якості сервісу, а в потребі користувачів, точніше в її відсутності. Мало кому потрібні такі послуги, а ті, кому це потрібно, не користуються додатками, а довіряють завдання по підбору одягу професійним стилістам. Згодом ідея трансформувалася, й з'явився Shop Assistant.

«Я люблю дивитися серіали, але ненавиджу витрачати час на шопінг, - ділиться Юліанна  - В серіалах і телешоу всю найскладнішу роботу вже зробили замість тебе - над образом героїв або дизайном інтер'єру працювала команда стилістів і, швидше за все, не одну годину. Навіщо мучитися в виборі, якщо все вже підібрали за вас».

Ідею такого сервісу Юліанна вперше презентувала на Media Hack Weekend, де й посіла перше місце, обговорила можливість пілотного проекту з СТБ і зібрала собі команду. Юліанна Немиська - маркетолог з багаторічним досвідом роботи з українськими дизайнерами й організацією fashion-маркетів. Олександр Ковальський - СТО проекту, досвідчений працівник в сфері цифрового ТБ, працював з вендорами і операторами. Михайло Костинский відповідає за архітектуру проекту, Федір Ястребов і Леонід Якін займаються програмною частиною додатку, а Катерина Старчеус - дизайнер.

На початковому етапі Shop Assistant - це маркетплейс, в якому є два розділи: каталог товарів вивантажений «вручну», наприклад, партнерами, які й створювали гардероб учасників телепередачі, і автоматичний підбір схожого образу по візуальному вигляду.

За даними досліджень 87% користувачів при перегляді ТБ тримають поруч з собою мобільний телефон або планшет. Для пошуку товарів з шоу або серіалів команда Shop Assistant пропонує використовувати технології комп'ютерного зору для розпізнавання деталей за скріншотом, але, на відміну від пошукових сервісів, рішення команди буде використовувати каталоги товарів великих українських рітейлерів. При цьому стартапери розуміють, що не всі можуть дозволити собі купити плаття точнісінько як, наприклад, у Керрі Бредшоу, тому програма пропонує кілька схожих товарів в різних цінових сегментах.

Зараз телеглядачі можуть знайти товар самостійно за скріншотом за допомогою пошуку по зображенню, але це не завжди ефективно. Є також окремі додатки й сайти з добірками комплектів одягу як у акторів і зірок ТБ, але потрібно бути дуже наполегливим, щоб витратити час на пошук таких товарів. Команда Shop Assistant розуміє, що подібні покупки найчастіше імпульсивні, тому механізм повинен бути максимально простим: подивився передачу, перейшов в розділ з товарами з цього шоу, знайшов і купив потрібний товар.

Саме з цією концепцією і з таким баченням стартап потрапив до студентського інкубатору YEP! Участь в проекті перевершило очікування команди: велика кількість менторів, воркшопи, тренінги, презентацій проекту і величезна кількість ідей для розвитку.

Після випуску з інкубатора команда вирішила не зупинятися на досягнутому і пройшла у фінал Телеком-акселератора 2.0 від Radar Tech за підтримки Київстар, де команді доведеться протягом трьох місяців працювати над своїм рішенням і можливістю інтеграції з найбільшим телеком-оператором України.

Спеціально для Київстар команда планує створити бота для digital-платформи Veon, в якому можна буде легко знайти і купити товари «як в телевізорі» з готового каталогу популярних шоу або серіалів. Якщо бажаного товару в каталозі немає, користувач через бота може відправити запит на пошук речі, яка сподобалася.

 

Навіщо команда займається цим додатком? Банально, але в першу чергу для того, щоб полегшити життя собі, спростивши процес шопінгу. У другу - змінити культуру споживання українців, економити час покупцям і фанатам телешоу.

Слідкуйте за успіхами команди в акселератор на сторінці Radar Tech і приходьте на фінальний Demo Day в жовтні, де експерти Київстар визначать команди, з якими в подальшому будуть працювати над комерційним запуском.