Як створюються стартапи усередині корпорацій — історія Any Service

02.08.2017

Як створюються стартапи усередині корпорацій — історія Any Service

Артем Льозін  — автор ідеї додатку Any Service, разом із  колегою з Київстар Олексієм Єременко діляться спогадами про те, як почався їх підприємницький шлях, розповідають, як це взагалі  — створювати стартап всередині корпорації, як вони планують розвивати проект та як їм вдалося досягнути успіху на Eurasia Digithon 2017.

До проекту Any Service Артем разом з командою однодумців розробляв сервіс для обміну даними Ubrainy  — платформу, на якій люди могли б ділитися знаннями, навчати або знаходити репетиторів в єдиному додатку й в зручному форматі. Функціонал сервісу включав  календар з можливістю запису до свого «наставника». В один із днів роботи над проектом Артем намагався записатися в перукарню, і виявилося що це не так-то й просто: фіксована лінія зв'язку з тривалим очікуванням відповіді, відсутність єдиної бази запису, хитромудрий графік майстрів та безліч «але» і «якщо» й улюблене «передзвоніть пізніше»  — ось з чим йому довелося зіткнуться. Як і будь-яка людина 21 столітті, Артем хотів би записатися онлайн: відкрити календар, обрати улюбленого майстра, дізнатися вільний час та записатися в пару кліків. Думка про те, що весь цей процес можна й потрібно зробити простіше став першим кроком створення Any Service.

Оскільки Артем працює у відділі FTTB Київстар і розвивав в той час стартап Ubrainy, ідея для другого стартапа якийсь час так і залишалась ідеєю. Так могло тривати довго, але 19 травня 2017 року Київстар запустив свій внутрішній корпоративний хакатон  — Digiton і саме там Артем презентував власну ідею  — створення програми для оцінки рівня послуг в будь-якій сфері.

Any Service  — програма, яка вирішує побутові завдання: запис на СТО, в салон, клініку, пошук репетитора для дитини або будь-які інші сервіси, якими ми користуємося щодня. У додатку є можливість переглянути відгуки про заклад від своїх друзів та близьких, яким ви точно довіряєте, оцінити обслуговування персоналу й залишити коментар щодо якості послуги.

Формат хакатону передбачає можливість формувати команди прямо на місці, під час заходу. Якщо хтось озвучив ідею, яку ти хотів би реалізувати  — сміливо підходь до спікера та починай роботу. Саме так 6 майбутні стартаперів з Київстар зібралися в одному місці: Артем Льозін, Олексій Єременко та Євген Чулін  — з київського офісу телеком-оператора, Анна Овдієнко  — одеситка, Максим Халандач з Черкас, а Павло Малько родом з Харкова. Олексій і Максим працюють в телемаркетингу, Павло  — інженер, брав участь у запуску 3G, Аня  — сервіс-менеджер з Одеси, Євген займається мотивацією для дилерів. Артем  — в душі стартапер, а зараз займається управлінням клієнтської бази FTTB.

Ментори Київстар підтримали ідею цієї команди і вибрали їх переможцями Digiton 2017. Так і виник Any Service.

Any Service добре проявили себе на внутрішньому діджетоні Київстар. В іншому випадку вони б не перемогли. Команда хороша, хлопці впевнені в собі й в тому, що вони впораються з реалізацією проекту. Змогли переконати і менторів, і журі в перспективі свого продукту. Особисто моя думка - запускати додатки такого типу на базі оператора необхідно, в цьому є потенціал. Безумовно, багато що залежить від команди, чи готові вони докладати чималих зусиль і правильно використати весь досвід Київстар. В команди Any Service є досвідчені ментори, наставники, можливість взяти участь в Телеком-акселераторі та отримати доступ до 26 мільйонам абонентів Київстар. Як команда використає ці можливості та чи зможе створити самостійний прибутковий продукт, залежить безпосередньо від них. Бажаю успіхів команді. 

Костянтин Андрусенко,

Менеджер з розвитку продуктів департаменту

 мультимедіа та OTT послуг Київстар

 

 

 

Навіщо вони це роблять? В Україні сфера обслуговування знаходиться поки що на низькому рівні: проблеми в організації роботи в цілому і обслуговуванні клієнтів все ще існують. Команда знає, що вже працюють схожі сервіси для ресторанів, кафе та закладів швидкого харчування, але це не покриває всі запити і не вирішує проблему покращення клієнтського сервісу. Глобальна місія та ідея Any Service — допомогти покращити український сервіс в різних галузях.

 

 

Стартап досить молодий, все ще знаходяться в пошуку своїх ролей в команді, обов'язків і моделі взаємодії. Поки що є ідеологи та маркетологи, які працюють над баченням проекту, аналізом ринку і стратегією розвитку. І ще є Павло — інженер, який і займається розробкою програми та всіма технічними питаннями.

Ви напевно не раз чули, що стартаперам нелегко. Так ось, стартаперам, які працюють у великій корпорації, ще складніше, адже їх стиль життя це корпоративні КРІ в день ​​і стартаперскі MVP вночі. Але хлопці з Any Service впевнені у своєму успіху та здатні на великі звершення.

 

Так як доводиться поєднувати основну роботу й розвиток стартапа, то сон стає коротшим, але мотивація створювати щось своє, що змінить світ  сильніша»

 

Артем Льозін,

менеджер з моделювання поведінки клієнтів Київстар,

СЕО Any Service

 

 

Цього літа команда брала участь в Eurasia Digithon 2017 в Вірменії, міжнародний етап внутрішніх діджетонів групи компаній VEON.В 7 команд абсолютно незнайомих між собою людей з різних країн, було 30 годин на знайомство, пошук рішення, створення MVP та пітчинг. За підсумками, команда, в якій капітаном був автор ідеї Any Service, Артем Льозін, отримала приз за краще рішення.

 

 

Після всього пережитого за час від Digiton до Телеком-акселератора 2.0, команда Any Service усвідомила, що тільки люди з амбіціями, бажаннями і чітко окресленими цілями мають шанси на успіх при створенні стартапу. Виклики — драйвер для людини, який змушує його йти вперед. Як тільки пропадає залученість в проект та мотивація — все пропало. Саме амбіції та бажання зробити світ кращим — фундамент для саморозвитку і, в певних випадках, для створення свого стартапу.

 

Оскільки проект Any Service народився в Київстар, а вся команда — співробітники компанії, телеком-оператор просто не міг відмовитися від партнерства. Ось так команда і потрапила в Телеком-акселератор 2.0, набиратися досвіду та рекомендацій від кращих фахівців галузі, щоб зрозуміти свої сильні та слабкі сторони, визначити нові шляхи для розвитку, доопрацювати свій проект.

Слідкуйте за історією розвитку Any Service, адже хлопців точно чекає багато цікавого. Уже в жовтні ви зможете зустріти їх на Demo Day Телеком-акселератора 2.0 Radar Tech за підтримки Київстар.